Dieta de post
close
info
închide
închide
închide
newsletter Aboneaza-te la newsletter!
OK
separator
separator
separator







addf
separator separator
separator
Home / Sanatate / Diete de Slabit / Dieta de post

Dieta de post

Reseteaza Micsoreaza Mareste

Dieta de post
Poate te intereseaza si...

Dieta de post buna pentru organism. Din punct de vedere religios, este bine sa tii posturile mari de peste an: cel dinainte de Paste si cel dinainte de Craciun. Scopul lor este purificarea spirituala, dar si cea trupeasca. Abtinerea de la placerea gustului ar trebui sa ne ajute sa ne indreptam mai firesc catre cele sfinte si sa ne scuturam de materialitate. Acum o suta de ani, explicatia de mai sus ar fi putut fi suficienta, dar nu si in zilele noastre, cand cercetarile stiintifice au luat atata amploare.
Ce modificari au loc la nivel celular in timpul unui post? Care sunt consecintele renuntarii la mancarea „de dulce” asupra formei noastre fizice? Unii oameni au observat ca in post, in ciuda lipsei de carne, in loc sa slabeasca, se ingrasa! Este postul o dieta la fel ca toate celelalte?
Atentie la carbohidrati
In momentul in care excluzi carnea si produsele de origine animala, automat vei mari cantitatea de cartofi, orez si paste fainoase, pe care este cel mai simplu sa le prepari. Acestea sunt surse bogate de carbohidrati, ceea ce poate duce la cresterea in greutate, dar si la riscul unor anumite boli, mai ales pentru cei predispusi la tulburari cardiovasculare sau diabet. De aceea, va trebui sa combini alimentele bogate in carbohidrati cu multe fructe si legume crude. Astfel, postul tau se va transforma intr-o perioada de detoxifiere a intregului organism, care iti va aduce inca un beneficiu, impreuna cu efortul religios de a deveni mai buna.
Bombele calorice din post
Atentie la modul de preparare a alimentelor de post! O suta de grame de cartofi fierti in coaja au 80 de calorii, in timp ce cartofii la cuptor au 110. Cartofii prajiti, din cauza uleiului, au 300 de calorii la o suta de grame – dar toata lumea stie ca o portie satisfacatoare are macar 200 de grame! Acelasi lucru se poate spune si despre fasolea alba, foarte benefica datorita fibrelor, potasiului si fierului pe care le contine. O suta de grame de fasole alba contine 40 de grame de carbohidrati, 12 grame de proteine si 300 de calorii. Daca insa o consumi sub forma de iahnie, din cauza uleiului, numarul de calorii va creste. Si daca vei adauga si o bucata de paine... postul tau se va transforma in festin! Problema este ca aceste bombe calorice sunt si mai putin satioase, asa ca vei fi inclinata sa mananci cantitati mari, mai ales daca ai multe de facut si ai nevoie de energie.
Legume din plin
Perioada postului este o ocazie foarte buna sa consumam cat mai multe legume, preparate in diverse feluri, care mai de care mai delicioase.
Cum pacalesti foamea?
Cateva fructe uscate iti potolesc foamea rapid, si unde mai pui ca sunt si o sursa de potasiu, calciu, fier, seleniu si vitaminele A, B si C de care ai nevoie! Fa-ti o provizie de prune, smochine si curmale, dar ai grija sa nu faci excese. Ca sa ai o idee, 100 g de curmale contin 310 calorii, caisele au 300 de calorii, prunele, 300, si smochinele au 260 de calorii. Te umplu de energie si sunt si diuretice - deci contribuie la detoxifierea organismului - cu conditia sa nu depasesti numarul de calorii pe care ti l-ai propus. Pentru a aduce in corp proteinele de care ai nevoie, nucile, migdalele, fisticul si alunele iti vor fi de mare ajutor. Prin continutul lor de proteine si aminoacizi esentiali, sunt asemanatoare cu carnea, plus ca mai contin si uleiuri mono- si polinesaturate din seriile Omega 3 si Omega 9, care au un rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare, a diabetului si a cancerului. Dar si acestea trebuie consumate cu moderatie, in jur de 40-50 de grame de alune, nuci sau fistic pe zi. Nucile contin 690 de calorii/ 100 g; alunele – 650 de calorii/ 100 g; migdalele – 600 de calorii/ 100 g, fisticul – 600 de calorii/100g.
Ce sa nu-ti lipseasca de pe masa?
Combina cartofii, orezul si pastele cu legume proaspete, gatite la abur sau coapte fara ulei. Mananca multe nuci si alune, dar neprajite si fara sare. Beneficiaza de proteinele vegetale din ciuperci si soia. Ai grija ca din alimentatia ta zilnica sa nu lipseasca fructele si legumele proaspete, bogate in vitamine si oligoelemente. Evita pe cat posibil produsele conservate, gen pate sau salam de post: contin aditivi alimentari mai daunatori decat mancarea de dulce! Atentie la etichete: produsele care contin gelatina, colagen sau cazeina nu sunt de post, deoarece aceste ingrediente sunt de origine animala.
Cine nu are voie sa tina post?
Atunci cand nu consumi alimente de origine animala, intr-o prima faza incetinesc anumite functii ale organismului care sunt dependente de proteine, cum ar fi procesul de crestere si sinteza de hormoni. De aceea, nu se recomanda postul la copii si nici la femeile insarcinate sau la cele care
alapteaza. Aceasta indicatie nu se aplica celor care sunt deja vegetarieni si al caror organism s-a adaptat la lipsa de carne. Persoanele care sufera de diabet sau alte boli cronice vor suporta mai greu postul. Cei care practica sporturi de performanta sau desfasoara o activitate intelectuala intensa vor trebui sa aiba mare grija la adaptarea regimului alimentar la post, daca doresc neaparat sa-l tina.
Placerea gustului
Daca ti se face dor de branza, de exemplu, exista branza vegetala, tofu, care poate pacali pe moment aceasta pofta fara ca tu sa renunti la post.
Mananca fructe in post
Pentru a fi plina de energie in timp ce tii post, fa-ti o provizie serioasa de fructe. Merele sunt o sursa insemnata de fibre (cu cinci mere pe zi ti-ai asigurat intreaga cantitate necesara), plus vitamina A, C si calciu. O banana ofera 16% fibre, 15% vitamina C si 11% potasiu din cantitatea de care are nevoie organismul pe parcursul unei zile. Strugurii au vitaminele B1, B2 si B6 si contin potasiu, fosfor, magneziu, fier, calciu si mangan, motiv pentru care apara ficatul, inima, stomacul si rinichii de boli. Perele contin acizi, hidrati de carbon, pectina, vitamine (A, B1, B2, PP, C), saruri minerale si fier.
Autor: Georgiana Oprea


Sursa: benessere.ro

Acest articol a fost citit de 2045 vizitatori

Răspunde

2000 caractere rămase


1956 caractere rămaseMin. 40 caractere
  Trebuie sa ai cont pe PerfectLady.ro pentru a putea comenta.
Daca nu ai cont click aici!

Nu uita: Orice cont iti poate aduce 50 euro lunar. Afli cum!
Click aici pentru autentificare

adauga_bannerul_tau