Nutritia Vegetariana
close
info
închide
închide
închide
newsletter Aboneaza-te la newsletter!
OK
separator
separator
separator







addf
separator separator
separator
Home / Sanatate / Diete de Slabit / Nutritia Vegetariana

Nutritia Vegetariana

Reseteaza Micsoreaza Mareste

Poate te intereseaza si...

Ca în toate dietele, cea vegetarianã cere un plan potrivit pentru o nutriþie optimã. Urmãtorii nutrienþi sunt cei despre care oamenii au cele mai multe întrebãri sau care au nevoie de o atenþie specialã în dietele vegane (pur vegetariene - care exclud orice produs de origine animalã).
Proteine - Vegetarienii ar trebui sã consume 0.9 g de proteine pe zi pentru fiecare kilogram al greutãþii unei persoane sãnãtoase. Dacã vegetarienii consumã un numãr adecvat de calorii ºi o varietate de alimente în fiecare zi, ar trebui sã consume ºi destule proteine. Nu este necesar ca cineva sã combine mai multe feluri de mâncare la fiecare masã ca sã ia proteine complete.
Calciu - Cantitatea adecvatã (stabilitã de Academia Naþionalã a ªtiinþelor din SUA) este de 1200 mg (peste 50 de ani), 1000 mg (19-50 ani), 1300 mg (9-18 ani), 800 mg (4-8 ani) ºi 500mg (1-3 ani). Un om care nu consumã proteine în exces sau de origine animalã ºi consumã puþin sodiu are nevoie doar de jumãtate din Doza Zilnicã Recomandatã, adicã cam 500 mg de calciu pe zi pentru un adult, pe când o dietã cu exces de proteine (în special animale) ºi sodiu poate sã necesite chiar ºi 2000 mg Ca zilnic. De notat este faptul ca nu sodiul provenit din sare este problema, ci sodiul din alimentele procesate (sucuri, ketch-up etc.). Calciul este cel mai bine absorbit din verze, mai ales broccoli 50-70%, lapte 32%, migdale 21%, leguminoase (fasole, soia etc.) 17%. Deºi spanacul are mult calciu, doar 5% este absorbit.
Fier - Doza Zilnicã Recomandatã (DZR) pentru bãrbaþi ºi femeile dupã menopauzã este de 8 mg ºi 18 mg pentru femeile înainte de menopauzã. Vegetarienii nu sunt mai predispuºi la anemie feroasã decât nevegetarienii. Fierul din plante nu este în general la fel de bine absorbit precum cel din carne, dar vitamina C consumatã la aceeaºi masã poate mãri mult absorbþia de fier, iar vegetarienii stricþi tind sã consume cantitãþi mari de fier ºi vitamina C.
Aceste informatii nu înlocuiesc sfatul medicului ºi nu reprezintã o recomandare medicalã individualizatã. Dacã sunteþi supraponderal(ã), aveþi orice probleme de sãnãtate sau luaþi medicamente ar trebui sã discutaþi orice schimbare în dietã ºi stil de viaþã cu medicul de familie.




Acest articol a fost citit de 3491 vizitatori

  • Nutritia Vegetariana
  • Nutritia Vegetariana
  • Nutritia Vegetariana
  • Nutritia Vegetariana
Galerie Foto [4]
Răspunde

2000 caractere rămase


1956 caractere rămaseMin. 40 caractere
  Trebuie sa ai cont pe PerfectLady.ro pentru a putea comenta.
Daca nu ai cont click aici!

Nu uita: Orice cont iti poate aduce 50 euro lunar. Afli cum!
Click aici pentru autentificare

adauga_bannerul_tau