Sindromul premenstrual
close
info
închide
închide
închide
newsletter Aboneaza-te la newsletter!
OK
separator
separator
separator







addf
separator separator
separator
Home / Sanatate / Sfatul Medicului / Sindromul premenstrual

Sindromul premenstrual

Reseteaza Micsoreaza Mareste

Sindromul premenstrual
Cum sa ameliorezi simptomele sindromului premenstrual. Sindromul premenstrual poate sa apara oricand intre pubertate si menopauza, iar simptomele se pot inrautati odata cu inaintrea in varsta sau din cauza unor schimbari hormonale mari, cum ar fi cele cauzate de nastere, pierderea unei sarcini, avort.
De asemenea, si schimbarea metodei de contraceptie poate fi o cauza a inrautatirii simptomelor. Potrivit Institutului National de Sanatate, 75% dintre femeile care au menstruatie se confrunta cu simptome ale sindromului premenstrual, iar 10% au parte de o forma severa a acestuia, care le impiedica in indeplinirea activitatilor cotidiene.
Simptomele acestui sindrom, printre care se numara balonari, crampe, ameteli, oboseala, pot fi insa ameliorate cu ajutorul unor vitamine si plante, dupa cum arata aolhealth.com.
1. Uleiurile de coada soricelului si de coacaz-negru
Aceste doua tipuri de ulei reprezinta o sursa naturala de acid gama-linoleic, un acid gras care are proprietati antiinflamatoare. Cele doua merg insa mai bine in combinatie cu vitamina B6 si magneziu. Cere sfatul unui medic pentru a sti cantitatile potrivite.
2. Magneziu
Acesta poate imbunatati starea de spirit (se stie ca un alt simptom deranjant al sindromului premenstrual este acela care implica schimbari bruste de dispozitie si destul de nejustificate) si poate ajuta in privinta retentiei de lichide.
Unul dintre studiile care au dus la aceste concluzii a aratat ca 360 de miligrame de magneziu, luate de trei ori pe zi, au imbunatatit semnificativ starile negative de spirit asociate cu acest sindrom, la pacientele testate.
3. Vitamina B6
Multe femei pot avea un continut mai mic de vitamina B6 decat cel necesar organismului, din cauza stresului. Iar acesta joaca un rol important in ameliorarea simptomelor premenstruale, cercetarile aratand ca o cantitate de pana la 100 de miligrame pe zi ajuta.
4. Calciu
Aproximativ 1 - 1,2 grame de calciu pe zi amelioreaza durerile, limiteaza retentia de lichide si ajuta la atentuarea starilor de indispozitie. Daca nu vrei suplimente, il poti gasi in diverse alimente care sunt surse bogate in calciu, cum ar fi lactatele, legumele cu frunze verzi, sardinele, semintele de susan si dovleac.
5. Vitamina D
Un studiu recent releva faptul ca femeile au un risc cu 40% mai mic de a avea simptome ale acestui sindrom daca au cantitatile necesare de vitamina D in organism (si calciu).
Iar specialistii considera ca cei mai multi dintre oameni nu au doze suficiente. De aceea, o varianta ar fi suplimentele - luate in functie de recomandarea medicului -, iar alta ar fi grija de a te expune razelor solare aproximativ 10-15 minute in fiecare zi.
6. Chasteberry
Extractul de fructe chasteberry (agnus-castus) a fost folosit de acum mai bine de 2.500 de ani in Egipt, Grecia si Italia pentru beneficiile pe care le are in dereglarile hormonale si in sindromul premenstrual, acesta fiind cunoscut si ca stimulent al libidoului. In prezent este foarte des utilizat in Germania si se gaseste si in Romania.
Dincolo de toate acestea, este bine de stiut ca si alimentatia influenteaza simptomele acestui sindrom. Mai exact, cafeaua, alcoolul si zaharul fac rau, in timp ce fructele, legumele, cerealele integralele, nucile, semintele si pestele ajuta.




Sursa: ziare.com

Acest articol a fost citit de 1938 vizitatori

Răspunde

2000 caractere rămase


1956 caractere rămaseMin. 40 caractere
  Trebuie sa ai cont pe PerfectLady.ro pentru a putea comenta.
Daca nu ai cont click aici!

Nu uita: Orice cont iti poate aduce 50 euro lunar. Afli cum!
Click aici pentru autentificare

adauga_bannerul_tau